Bertrand Russell: Filòsof, matemàtic, escriptor,
educador, divulgador...
Vivió 97 años (1872 - 1970),se casó en cuatro ocasiones, escribió más de 70 libros, estuvo dos veces encarcelado, recibió el premio Nobel de literatura en 1950, luchó por el voto de la mujer, el pacifismo
y
por la fundación de una organización mundial
que, aglutinando a todas las naciones, lograse poner
fin a todas las guerras. Sus obras en el ámbito
de la lógica y los fundamentos de la matemática
supusieron su mayor aportación al campo de la
filosofía. Fuera de ésta es conocido por
sus, entonces "escandalosos", escritos en torno a la
religión, la guerra, el matrimonio, el trabajo
o el sexo. Figura controvertida y polémica, amada
por unos y vilipendiada por otros, tanto la obra como
la vida de Bertrand Russell se caracterizó por
un talante crítico, una pasión profunda
e intensa y una independencia de pensamiento cuya frescura
y vitalidad sigue latiendo en sus escritos.
Vivió 97 años (1872 - 1970),se casó en cuatro ocasiones, escribió más de 70 libros, estuvo dos veces encarcelado, recibió el premio Nobel de literatura en 1950, luchó por el voto de la mujer, el pacifismo
“De fet, el valor de la filosofia s’ha de buscar en bona mesura en
la seva real incertesa. L’home que no té cap vernís de filosofia va per
la vida presoner dels prejudicis que deriven del sentit comú, de les
creences habituals en el seu temps i país, i d’aquelles creences que
s’han desenvolupat en el seu esperit sense la cooperació ni el
consentiment deliberat de la seva raó. Per a aquest home, el món tendeix
a fer-se precís, definit, obvi, els objectes habituals no susciten cap
problema, i les possibilitats no familiars són refusades desdenyosament.
En canvi, des del moment en què comencem a filosofar, trobem que fins i
tot els objectes més ordinaris condueixen a problemes als quals només
podem donar respostes molt imcompletes. La filosofia, per bé que incapaç
de dir-nos amb certesa quina és la veritable resposta als dubtes que
suscita, és capaç de suggerir diverses possibilitats que amplien els
nostres pensaments i ens alliberen de la tirania del consum. Així, en
disminuir el nostre sentiment de certesa sobre el que són les coses,
augmenta en alt grau el nostre coneixement del que poden ser; refusa el
dogmatisme segons com arrogant d’aquells que mai no s’han introduït en
la regió del dubte alliberador i manté viu el nostre sentit de
l’admiració, presentant els objectes familiars en un aspecte no
familiar”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Gràcies per participar en esta pàgina.